Pasi pe treptele creatiei- Calatorie in lumea cifrelor – clasament judetean

Si iarasi a fost sa fie cu succes: Treptele creatiei

1. Prisacaru Georgiana- 100 puncte – premiul I

2. Bibire Rares George – 99 puncte – premiul al II-lea

3. Boboc Anamaria- 98 puncte – premiul al II-lea

4.Sandu Stefania Alexandra- 98 puncte – premiul al II-lea

5.Sladaru Alexandru – 97 puncte – premiul al III-lea

6. Pintilie Luca Dimitrie – 96, 5 puncte – mentiune

7. Orzata Yasmina Elena – 94 puncte

8. Sentes Aida Elena – 87,5 puncte

Calatorie in lumea cifrelor:

1.  Bibire Rares George – 93 puncte – premiul al III-lea

2. Sladaru Alexandru – 87 puncte – mentiune

 

Felicitari!

 


Master chef- pregatiti pentru viata

Doua ore  ne-au fost arhisuficiente pentru a pregati cateva bunataturi. Pe  buna dreptate, parintii nostri pot spune  de acum incolo pe bune ” Copilul meu nu mai moare de foame”. Din mainile noastre harnice au iesit : salata boeuf, salata orientala si salata de fructe. Etapele actiunii noastre au fost:

1 . Investigare- ce  ingrediente ne sunt necesare?

2. Care este  modul de preparare?

3 . Care sunt  ustensilele cu care vom lucra?

4. Ce tinuta  vom purta?

5.  Cum ne vom comporta la masa de lucru in cadrul grupei si ce masuri de protectia muncii vom respecta?

6. Care este forma de prezentare a produsului?

7. Ce strategii de promovare  folosim pentru promovarea produselor?

8. Cum se lasa spatiul in care am lucrat si obiectele pe care le-am utilizat?

Parerea  celor care ne-au vazut la lucru, a celor carora le-am prezentat produsele, dar mai ales a elor care le-au degustat a fost ca am trecut in etapa urmatoare de MASTER CHEF.

 

 


Proiectele noastre

O metoda de  exersare a  competentelor- cheie o reprezinta sarcinile de proiect. Am avut de facut  doua lucruri: ” Ancheta documentara” si “Corespondenta scolara” . Am investigat, ne-am documentat, am creat si structurat informatii despre  Bacau. Produsele  le-am organizat  cum ne-am dorit, acoperind  holistic tematica. Proiecte, ppt-uri, cartulii, afise,  albume de prezentare au navalit in clasa. La  rezolvarea temei au contribuit limba romana, artele, educatia tehnologica,  stiintele. Ne-a placut foarte mult sa ne bagam nasul peste tot, sa aflam lucruri noi, sa scriem colegilor nostri straini despre locurile natale si atractiile lor.Ca o prima experienta poate ca  e prea putin ceea ce am realizat, dar ca pentru  un inceput…il consideram o incercare benefica!


Euclid si capcanele sale

Faza  a III -a a Concursului  National  de Matematica Euclid ne-a pus in fata unor subiecte dragute si cu cateva capcane. Rezultatele puteau fi mai bune daca  eram mai atenti, verificam. Nu ne este rusine cu ele totusi!
Bibire  96p medalie de bronz premiul III
Sandu 94 premiul III fara medalie
Pintilie 92 premiul III fara medalie
Sladaru 91 premiul III fara medalie

Prisacaru 88 mentiune
Sentes  86 mentiune
Boboc 85 mentiune
Felicitari!

 


Engleza ne-a intrat in clasa, in casa si in minte

Etapa a II-a a Concursului National de Evaluare la Engleza ne-a chemat langa zeci de elevi din oras.Rezultatele sunt meritorii:

Boboc Anamaria – 98 puncte

Prisacaru Georgiana – 97 puncte

Bibire Rares George – 96 puncte

Pintilie Luca  – 94 puncte

Sandu Stefania – 94 puncte

Sladaru Alexandru- 94 puncte

Orzata Yasmina- 87 puncte

Sentes Aida – 83 puncte

Asteptam sa vedem ce ni se ofera din jocul mediilor, dar e o onoare ca , din 41 de elevi, sa fim pe locurile 1, 5, 7, 14, 15, 16, 27 , 36. Felicitari!

 


De la bobul de grau la paine

Ultima zi a saptamanii a fost  doldora de activitati. Scenete in limba romana si engleza au ajuns la urechile parintilor nostri.

Dupa aceasta  incursiune  am vorbit despre tarani nu se spune  de cele mai multe ori  de bine. Munca lor este adesea luata in deradere, iar termenul ….folosit peiorativ  e pe buzele celor ce nu stiu sa aprecieze valoarea. Astazi am avut posibilitatea sa vedem ca , fara stradania celor de la sate pentru a  semana grau,  nu este posibil a avea la masa paine si   dulciuri. Am poposit pentru catva timp la INAN,  societate care prelucreaza faina, oua, zahar, smantana pentru a  obtine paine, specialitati pentru  decese, dulciuri.  Prima ochiada am tras-o acolo unde sacii cu faina asteptau  frumos randuiti sa fie cernuti. Apoi  am intrat in sala in care malaxoarele framantau aluatul, iar mainile harnice ale lucratorilor  modelau colacei, paine,  colaci. O masina stia sa “faca” valuri de foi subtiri, necesare strudelelor. Cateva doamne faceau eclere, altele cozonaci, covrigei, cornulete. Rand pe rand, au cazut prada vederii noastre,  cuptoarele, salile pentru placinte,  saratele,  impletituri. Cel mai interesant moment a fost in sala TORTURILOR. Pe mese sclipitor de curate tronau blaturi de toate culorile. Aparatele de pregatit frisca,  glazurile , dar mai ales  cele care faceau ornamentele din martipan sau ciocolata erau in functiune. Suba ochii nostri s-a nascut , din mainile doamnei Roza, tortul clasei a III-a , cadoul gazdelor  pentru noi. Cu ochii cat cepele am vazut cum se orneaza.

Dexteritatea, ingeniozitatea , creativitatea, rabdarea, viteza, seriozitatea sunt calitati fara de care nu ai ce cauta in panificatie, ne-a spus domnul inginer Cristian Balas cel care ne-a condus si explicat.

Elevii au fost curiosi sa  afle ce  trebuie facut pentru a rezista pe piata, iar raspuncul a fot calitate crescuta la un pret de productie cat mai mic.

Fiind niste gazde  ce se respecta,  la sfarsitul turului,  cei de la Inan ne-au  imbiat sa servim pajituri, apa, iar intorsi la scoala am sarbatorit pe mamica lui Paul si implinirea unei saptamani excelente  de “Scoala altfel” cu cate o felie de tort si un pahar de suc. Multe ne sunt clare dupa activitatile desfasurate si asteptam sa revenim din vacanta pentru a  completa  tolba noastra  cu noi cunostinte.

 


Fii inteligenT la matematica!

Am luat la cunostinta de indemnul sugerat de titlul concursului si de aceea  rezultatele  au aparut:

Bibire Rares George – 100 p

Boboc Anamaria -100 p

Pintilie Luca Dimitrie- 100 p

Orzata Yasmina Raluca -98 p

Burca Iasmina Elena – 95 p

Ghinea Stefania Gabriela – 95 p

Prisacaru Georgiana – 95 p

Sentes Aida Elena – 90 p

Sladaru Alexandru -90 p

Sandu Stefania- Alexandra -85 p

Felicitari si la mai mare!


Intre meserie si hobby este pasiunea

Sa zbori e un vis  vechi al omului. Sa o si faci e  implinire, arta, pasiune, curaj. Sa imparti gratis  cu altii ceea ce stii sa faci  mai bine este generozitate si mai mult decat atat. E cazul domnului Coltanel Catalin Bogdan, pilot de profesie si pilot in   timpul  liber. Ne-a pus la indemana  cunostintele despre aviatie  si avioane, priceperea sa de  a le conduce. In hangarul  in care  dumnealui si asociatii au  adapostit trei avioane  ultrausoare  am descoperit multe din tainele zborului. Intrebarile copiilor curgeau suvoi: de unde pasiunea pentru  inaltime,  ce trebuie sa  faci pentru a ajunge pilot, de la ce varsta  ati inceput sa cochetati cu  avionul,  mai stapaniti pamantul acolo in avion, la ce concursuri ati participat, care a  fost cea mai  lunga iesire in spatiu, ce faceti in caz ca  apar probleme la bord?

Cu rabdare a descris avionul  ca interior si exterior.

Forma exterioară a avionului, dimensiunile, motorizarea, organizarea structurală a componentelor sale îi influenţează direct performanţele. Avionul este un aparat complex alcătuit în mod normal din patru subsisteme:

  1. structura de rezistenţă;
  2. sistemul de propulsie;
  3. echipamentele de bord şi aparatele de comandă a zborului;
  4. instalaţiile şi mecanizarea aeronavei.

În general, un avion este alcătuit din următoarele părţi principale: aripa cu dispozitivele sale de sustentaţie, fuzelajul, ampenajele orizontal şi vertical cu părţile lor mobile, trenul de aterizare şi sistemul de propulsie. Părţile mobile ale avionului sunt: eleroanele, profundorul, direcţia, flapsurile, voleţii, frâna aerodinamică şi compensatoarele.

Aparatura de bord este alcătuită din: sisteme pentru controlul zborului, sisteme pentru controlul funcţionării motoarelor, sisteme de navigaţie aeriană, aparatură radio/radiolocaţie.

La avioanele militare se adaugă armamentul de bord, instalaţiile de bombardament şi dirijare a rachetelor, blindajul de protecţie, acroşajele şi aparatura adecvată misiunilor de luptă.

Acţionarea comenzilor avionului se realizează prin intermediul instalaţiilor hidraulice şi pneumatice. Esenţiale pentru zborul avionului sunt şi instalaţiile de alimentare cu combustibil şi ulei, instalaţiile electrice, de antigivraj (dezgheţare), sanitară, de izolaţie termică şi fonică, climatizare şi comenzile agregatelor aeronavei, echipamentul de dirijare.

Comanda sistemului de propulsie şi a comenzilor părţilor sale mobile asigură manevrarea aeronavei.

Comanda tracţiunii se realizează prin maneta de gaze care acţionează sistemul de propulsie. Comenzile părţilor mobile sunt asigurate prin manşă, paloniere, flapsuri, frâne, etc. De exemplu, acţionarea manşei înainte şi înapoi implică bracarea profundoarelor în sus şi în jos, fapt care duce la o mişcare a avionului în sus sau în jos. Mişcarea manşei spre stânga sau dreapta acţionează eleroanele de pe aripi, ducând la o mişcare de ruliu (rotaţie) în jurul axei longitudinale. Călcarea palonierelor (pedalelor) spre stânga sau dreapta acţionează direcţia avionului în lateral. Ceea ce trebuie reţinut însă, este că manevrarea aeronavei se face prin acţionarea combinată a diferitelor comenzi.

Inainte de aceasta vizita ne-am informat despre  “Dedal si Icar”, “Legenda  Manastirii Argesului”  cu al sau Mester Manole,  Traian Vuia , Aurel Vlaicu. Henri Coanda.

Cea mai intereasnta parte a vizitei noastre a fost  zborul. Invatatoarea a urcat in carlinga alaturi de pilot. Dumnealui a pregatit   decolarea  solicitand culoar/ drept  de zbor  operatorului de trafic aflat in Turnul de control al Aeroportului “George Enescu” Bacau.  “Calatoria” a  oferit privelistea de ansamblu a imprejurimilor . Pentru cei neobisnuiti  virajele nu sunt tocmai placute stomacului .

Intorsi la scoala, am facut bilantul zilei, am desenat  avioane, am impletit sireturi, am recapitulat ceea ce am invatat.  A fost o zi  minunata  chiar daca ploaia ne-a cam stricat din planuri!

 Alex Sladaru a spus:

Mi-a facut o foarte mare placere sa merg la hangarul de langa comuna Sarata din judetul Bacau. Prima oara in viata mea am vazut real, cu ochii mei, niste avioane cu doua locuri. Domnul acela a invitat-o pe doamna noastra invatatoare la un zbor cu acel avion. Dansa bineinteles ca a acceptat. In scurt timp, pilotul ne-a facut  o demonstratie aeriana cu micul aparat de zbor. Am aflat ca, daca studiem aviatia, ni se va parea usor sa pilotam avioane mici sau avioane mai mari cand vom fi maturi.      A fost o experienta unica in viata pe care as vrea sa o mai repet. Multumim, domnule Bogdan!

Aida Elena Senteş   a zis:

            Mie mi-a plăcut la hangarul Sărata, deoarece am  învăţat  lucruri noi despre avioane şi acei oameni m-au făcut să le văd din alt punct de vedere  .
            Înainte priveam  aviaţia doar ca  pe o meserie grea , dar pilotul mi-a explicat că aceasta preocupare poate fi şi un hobby şi profesie.
            În acest serviciu îţi trebuie multe calităţi , dar cele mai importante sunt :
·         -curajul ;
·          -voinţa ;
·           -inteligenţa.
Anamaria Boboc  :
Despre pilotul de avioane pot sa spun ca m-a purtat in zbor in lumea avioanelor si ca mi-a aratat acele avioane, caci eu n-am mai vazut nici un avion. Am fost, totusi,  ca nu ne-a vorbit despre portanta, modul in care sunt facute aripile, amerizare, decolare, etc.

 


Comunicare.Ortografie.ro

Un concurs national  cu greutate  a adus la Scoala Gimnaziala “Al. I. Cuza” multi elevi care, de-a lungul  a multe luni, s-au  infratit cu limba romana, cu exercitiul, cu munca. Cu maini tremurande, au apucat stilourile si cu luciditate au trecut la fapte. Rand pe rand, au cazut,  rapuse de minti  agere,   exercitiile  propuse. Tolba cu premii a  prins a se umfla:

  1. Bibire Rares George- 100

2. Boboc Anamaria – 100 p

3. Burca Iasmina Elena – 99 p

 4. Ghinea Stefania Gabriela 90 p

5.  Pintilie Luca Dimitrie- 94 p

 6 .Prisacaru Georgiana – 100 p

 7. Sandu Stefania Alexandra- 100 p

8 . Sentes Aida Elena- 99 p

                                                                                                     9. Sladaru Alexandru- 100 p

Felicitari!


In gandire sta maretia omului

” Sa stii mai multe, sa fii mai bun!” a debutat la noi cu o zi plina de  minunatii. Am citit  colegilor textele prin care am  demonstrat ca in gandire sta maretia omului.  Clasa impartita in grupe a jucat sah, “Scrable”, “Monopolis”, “Nu te supara , frate!”,  ” Telefonul fara fir”, ” Vrei sa fii milionar!”. Varianta de TOMANAP a  vanzolit  toata stiinta noastra, iar ” Spanzuratoarea” ne-a introdus in vocabularul activ cateva cuvinte  noi despre care nu stiam ca exista.  Timpul a zburat , iar filmul care a   incheiat ziua ne-a readus   in lumea fanteziei.